В Україні з 1 жовтня починається монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
З 1 жовтня 2019 року стартує монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Паралельно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі - готівкова і безготівкова.
Пільги у безготівковій формі призначатимуться усім пільговикам в автоматичному режимі, за прикладом безготівкового надання субсидій через Ощадбанк.
АТ “Ощадбанк” вестиме у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально.
Після того “Ощадбанк” здійснюватиме переказ коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та АТ “Ощадбанк”.
“Такий механізм розроблено для забезпечення максимальної зручності тих категорій громадян, які мають право на пільгу і звикли не витрачати сили та час на оплату житлово-комунальних послуг. Йдеться, перш за все, про людей похилого віку, які звикли до усталеного алгоритму дій і не бажають його змінювати”.
Пільги у готівковій формі призначатимуться усім охочим пільговикам на підставі поданих особисто заяв до органів соціального захисту населення, які формуватимуть щомісяця до 25 числа реєстри пільговиків для виплати пільг у готівковій формі і передаватимуть їх Мінсоцполітики. Опрацювавши отримані реєстри, Мінсоцполітики надсилатиме їх до АТ "Ощадбанк" та переказуватиме зазначеному банку кошти для виплати монетизованих пільг.
Таким чином, кошти надходитимуть на особисті рахунки пільговиків, які зможуть зняти їх з власного рахунку в будь-який час.
Інформація про перерахування коштів АТ “Ощадбанк” управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг пільговика буде здійснюватися шляхом надсилання пільговику смс-повідомлення про стан розрахунків за послуги (у разі наявності інформації про номер мобільного телефону пільговика). У смс-повідомленні обов’язково зазначаються дані про наявний залишок платежу за кожним видом послуг та перелік послуг.
Для реалізації вище зазначеного механізму структурний підрозділ з питань соціального захисту населення Ярмолинецької райдержадміністрації звертається до усіх пільговиків району із проханням, повідомити про номер мобільного телефону пільговика, а також про зміну всіх обставин, які впливають на надання пільг.